Saturday, 17 December 2011

✿ jom SANTAI....^^


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh....
moga semuany berada dlm Rahmat ALLAH...

AMIN...^^

ALHAMDULILLAH....

Note terakhir dr saya bg tahun 2010....(^_^)

kalau belom jadi Arwah.,,,,Insya ALLAH

ada lg note yg akan dihasilkan dgn izin ALLAH...

WALLAHU'ALAM.....


Sahabat2....
jom releks kan fikiran...
JOm SANTAI dgn sebuah kisah yg mgnkn terselit maksud yg tersirat....



Selamat membaca....(^_~)



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 



Dialog diantara tiga org adik beradik yg nakal...hehe



kak Ngah : kak cik,,,,,aritu cakap nak pegi survey keta kan....dh pegi ka????



kak cik : ALHAMDULILLAH.....dh p pun angah....komfius..xtahu nak pilih yg mana satu

ni bukan xtahu antara dua...tapi banyk pilihan ni...huhu



Adik : hehe....macam nak pilih suami pulak kak cik ni....



kak Ngah : haha.....kak cik dah ada calon ka....



kak cik : bukan calon ngah...tp colan...huhu

org serius ni men2 pulak....



kak Ngah : owh....hihi..pasal keta tu kan.....alang2 dh beli beli hak elok..

baru puas hati....

Adik budak2 lagi..duduk diam2 la.....



Adik : hehe...OK.....



kak cik : mcmna nak pilih sumany elok2...huhu



Adik : sat2..hee....dh buat Isthikarah ka nak pilih tu???



kak cik : kang ada yg nak kena ni....

Diam lah adik oiiiiii......



kak Ngah : haha....Aduhaiii....sabaq2...dia memng macam tu.....no feeling...



Adik : hihi...(^_^)...ok...zip zap sudah....



kak Ngah : angah rasa better if kak cik ambek keta luar...

honda city ka...Civic ka....hmmm..smart tu...



kak cik : cadang2 mcm tu la...bekenan kat cik ct....

tp hak len pun bekenan gak...



kak Ngah : kak cik memng rambang mata...

hmm...haha...xpun ambik alphard....

haha..besaq...ada klas...

takut hg xmampu pulak...haha



kak cik : buat lawak pulak.....hehe..betul jugak...

boleh sumbat ramai2...tp kena ada sponser la...haha

main2 pulak...cepat la....

hmm...Adik ni diam pulak dia....

bg la opinion sikit....xmembantu langsung...huh



Adik : ouh...hehe...td kan suh diam....hee..nak opinion???nt mst angah ngn kak cik xsuka

huhu....mcm besa....huhu



kak Ngah : haha...bila pulak hg jadi sensitive nih....cam xcaya pulak....hehe



kak cik : hmm...try bg opinion...nak tengok..nak dengaq jugak...

kadang2 pendapat Adik buleh pakai gak...huhu



Adik : not sumtimes.....but always do....hehe

Astaghfirullah Riak pulak rasa....huhu

macam ni la......kalau orang la kan....beli hasimple mimple ja....

beli hak kecik2...bukan apa...kita nak nek tu sorang ja.....bukan nak bawak satu jemaah.....hehe



kak Cik : hang ni sat g.....................



Adik : eh3...kejap...ada lagi ni.....hehe

kalau tany my opinion kan...dapat keta kancil atau kelisa pun ALHAMDULILLAH dah....

syukur.....asalkan berkat....hak tu yg kita nak..bukan keta mahal atau besar...huhu

dah bayar zakat belom????......hee



lagipun mahal buat apa....bukan kita nak tido dlm keta....

kita nak tido dlm umah....

la gi satu.....nt kalau kita dh mati esok ni.....bukanny org nak ntar naik alphard/grand livina

atau honda cik ct,,,,,,kenderaan terakhir kita nt ni "VAN JENAZAH".....huhu



kak cik : tu yg malas nak tany adik ni.....

dia suka bg musnah "mood" org......



kak ngah : huhu...Adik memng.....pemusnah mood antarabangsa.....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~THE END~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



sahabat2....^^

ingatlah sebesar n semahal manapun harta yg kita ada...

nt kita akan tinggalkan juga...xboleh nak bawak masuk kubur.....

kita akan tinggalkan...dan org lain akan nikmatinya....hehe..mcm x fair ja ka,,,,,,(^_^)



sebesar manapun rumah yg kita ada.....

tempat kubur bertiang dua menanti kita.....

semakin hari,,,semakin dekat kita dgnny.......


kalau waktu sekolah dulu mak bekalkan kita dgn makanan.....

sekarang dh besar......harta yg kita cari jgn sampai memudaratkan diri sndr....

harta yg ada mesti d iringi dgn BARAKAH.....



jika kita meninggal nt...

semua harta2 dunia xbley nak bawak masuk dlm kubur....

semuany akan ditinggalkan didunia......



sedikit mutiara kata buat renungan bersama.....



"kesalahan atau kekurangan terbesar kita adalah

tidak pernah berjuang semaksima mngkn utk mengisi hari2

yg sedang kita jalani...

kita malah lebih asyik bernostalgia dgn kemajuan masa lalu....

serta membincangkan masa depan...."



~bersama airmata pasti ada senyuman....

~bersama kesedihan ada kegembiraan.....

~bersama cubaan ada anugerah.....

~bersama musibah ada anugerah

~bersama nikmat ada ujian...

~semuany merupakan ketentuan yg pasti dan

prinsip hidup yg digariskan oleh ALLAH.....



ingatlah gelaran "ARWAH" yg menanti.....

bila waktu telah berakhir.....



apa bekalan yg akan kita bawa??????

No comments:

Post a Comment