Tuesday 27 December 2011

✿ titipan buat sahabat....

 BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....
dgn nama ALLAH ar-Rahman ar-Rahim....
segala puji hny milik ALLAH.....
maaf...klu ada yg x suka...(^_^)

fitrah berteman....
kekadang suka menyakitkan hati....
kekadang membuatkan hati marah....
kekadang memaksa diri ini ke jalan mati....

wahai sahabat yg ku sayangi kerana ALLAH...
inginku tinggalkan sedikit ruangan hatiku untuk dirimu....
ingin ku tunaikan tanggungjawabku sbg sahabat seagama mu.....
inginku baluti tubuhmu dgn kain yg cukup....

wahai sahabatku yg di anugerahkan nikmat kecantikan....
inginku jaga dirimu drpd disentuh tangan2 durjana...
menjaga dirimu drpd pandangan2 buaya....
igin ku pelihara maruahmu sebagai wanita.....

wahai sahabat ku....
ku rasakan segala usahaku tlh engkau siakan...
segala nasihatku engkau campak jauh...
dan..engkau rela mengejar nikmat duniawi....
ketahui lah sahabat...
sesungguhnya engkau telah menghampiri zina....

ALLAH berfirman yg bermaksud:
"dan janganlah engkau menghampiri zina, ssungguhnya
zina itu adalah suatu yg keji dan suatu jalan yg buruk"

ya sahabatku....
xterhitung kiranya kemungkaran yg engkau lakukan setiap hari...
begitu juga diriku sama ada daku sedar/tidak....

bau-bauanmu yg menarik perhatian sang jejaka.....
gelang kakimu yang gemersik bunyinya....
cara engkau menghiaskan diri....
cara berpakaian.....

bukanlah niat dihatiku utk mencari kesalahan manusia...
ssghnya aku tidak layak....
kerana aku sedar bahawa diriku hanya hamba ALLAH...
yg akan kembali padaNya suatu masa nanti....

semua teguranku kukira adalah baik untukmu...
namun engkau lebih rela mencampakkannya....
hanya pada ALLAH ku berserah....
moga ALLAH menjaga dirimu wahai sahabatku....

ya sahabatku....
tidakkah engkau berasa bersalah ketika tangan2 durjana itu menyentuh tanganmu???
menyentuh bahumu???
membelai mesra rambutmu????

tidakkah engkau rasa bersalah pada calon suamimu nanti???
tidakinginkah engkau menjaganya demi yg halal bagimu..???
tidak inginkah engkau mendapatkan suami yang boleh membimbingmu....
mendekatkan mu dgn ALLAH???

wahai sahabat....
xtertahan air mataku mengalir...
melihat semua itu....
sudah ku cuba sedaya upaya...
namun engkau tetap melakukannya....

Moga ALLAH menjaga diriku....
kerana ku bimbang dgn pandangan rakan2 durjana mu padaku.....
pandangan yg penuh menyesakkan....
aku tidak ingin menzalimi diriku sendiri....
aku tidak mahu berdosa pada bakal suami ku nanti....

ya sahabat...izinkan aku mengundur diri....
walaupun kutahu xsepatutnya aku menjauhkan diri....
namun daku meminta petunjuk dr ALLAH untuk melakukannya...

bukan niatku utk meninggalkan dirimu begitu.....
namun aku risau diriku juga akan lemas dgn pandangan insan durjana itu....
lemas dgn kata2 indah sang durjana,,,,,

akan ku doakan yg terbaik buatmu wahai sahabt....
akan ku menjari jalan utk menyelamatkanmu dr semua itu....
ssghnya aku menyayangumu kerana ALLAH....

walau apapun perbuatanmu terhadapku...
akan ku hadiahkanmu senyuman paling indah.....
xkan ku herdik dirimu....

kerana aku ini manusia....
insan biasa....
hamba ALLAH....
punya hati n perasaan....
aku tidak suka org melakukannya padaku....
jadi...aku juga xakanmelakukan perbuatan yg aku tdk suka pd org lain....
biarlah org memperkotak katikkan diriku sekalipun....
akan ku tahan dengan benteng keimanan n kesabaran.....

hanya ALLAH penolongku yg utama....
betapa ku ingin Rahmat n kasih sayang ALLAH....
RedhaNya....

daku doakan engkau juga begitu...
akan memperoleh Nur ILAHI....
Taubat dgn taubat Nasuha.....
hanya disini dapat kuluahkan isi hatiku....
tanpa menyakiti hatimu wahai sahabat.....

moga engkau dipelihara oleh ALLAH....
AMiN YA RABB...

ya ALLAH...
jagalah sahabat ku ini...
kutitipkan dia padaMu ya ALLAH...
setelah aku merasakan yg aku sudah kehilangan daya untuk menjaganya....

ya ALLAH,,,
ampunilah dia ya ALLAH...
jauhkanlah dia dr segala maksiat.....
sedarkanlah dirinya dr mimpi dunia yg indah....
berilah dirinya sikap benci akan yg haram....
berikanlah sahabatku itu cahayaMu...
bersihkanlah dirinya dr segala kekotoran.....

Ya ALLAH.....
ssghNya hanya padaMU hambaMu ini meminta pertolongan....
peliharalah dia....
jgn kau biarkan tangan2 durjana itu merosakkan dirinya....
kembalikan dia pd agamamu.....
sayangilah dia ya ALLAH....
jgn benci padaNya.....
berikan Rahmat n kasih sayngMu padaNya....
hambamu ini pecaya dgn ar-Rahman n ar-Rahim Mu....

ALHAMDULILLAH...
moga ALLAH Redha....
dan kalian mndpt manfaatnya....
ingatlah bahawa....
nikmat itu ujian....n ujian itu nikmat......

jgn sedih2...(^_^)
kena senyum dalam apa jua keadaan....
selamat membaca.....(^_^)

No comments:

Post a Comment