Friday 2 December 2011

✿ Cinta Si Dia dan Cinta ALLAH

Bila sebut tentang CINTA, semua orang suka. Manusia tak lari dari ingin di cintai dan mencintai. Begitulah lumrah manusia. Namun begitu, cinta kepada manusia buat kita leka dan cinta untuk Allah adalah segala-galanya…
Bila senang yang ku ingt si dia,
BUKAN kusyukuri nikmat ALLAH.

Bila sakit yang ku perlukan si dia,
BUKAN ku mohon kesembuhan dari ALLAH.

Bila ku gembira yang ku ceritakan pada si dia,
BUKAN berterima kasih pada ALLAH. 

Bila gelisah ku menelefon si dia, 
BUKAN ku mengadu pada ALLAH. 

Bila sedih aku beritahu si dia, 
BUKAN merintih di hadapan ALLAH.

Bila si dia meninggalkan aku,
Yang ku salahkan ALLAH, 

BUKAN mempercayai Qada' & Qadar–Nya. 

Bila esok ku bernyawa lagi, yang ku kenang si dia, 
BUKAN ALLAH.

Selalu ku bersama si dia, 
Tapi jarang sekali dgn ALLAH.

Selalu ku teringat si dia,
Tapi jarang sekali ku rindu ALLAH.

Selalu ku mendampingi si dia,
Tapi jarang sekali ku berteleku di hadapan ALLAH.

Selalu ku say ‘I LOVE U’ pada si dia,
Tapi sukarnya pada ALLAH.

1 Saat :


Bila aku kembali kepada-Nya, yang ku temui ALLAH bukan si dia yang ku sanjung, yang kusayang, yang ku cinta…
Bila ALLAH bertanya, aku hanya diam membisu, 
Aku diseksa, aku dihukum.

Tapi si dia tidak datang menolongku, 
Bila ku ditanya lagi, aku jawab tidak tahu..!!!

Aku diberi azab seksa yang tidak terperi sakitnya,
Kelibat si dia pun aku tak nampak.

Saat ini yang ku ingat BUKAN si dia… 
Tapi ku merintih hiba,
Meratap simpati, merayu dan memanggil
 ALLAH, ALLAH, ALLAH… 
BUKAN lagi si dia... 

Kala itu yang aku harapkan ALLAH memberi peluang 
Untuk aku bertaubat 
Dan sentiasa menyintai, menyayangi, mengingati & mengasihi ALLAH 
Bukan si dia…

Ya ALLAH, yang ku perlukan hanya diri-MU,
Ya ALLAH, yang ku kusyukuri nikmat-MU,
Ya ALLAH, yang ku dambakan hanya CINTA-MU,
Ya ALLAH, seandainya esok masih ada,
CINTA ini melabuh pada-MU,
KASIH ini bertebaran hanya untuk- MU,
RINDU ini ku sampaikan kepada-MU.

No comments:

Post a Comment