Friday 25 November 2011

✿ Rasulullah SAW



Habib Umar pernah menceritakan kepada kami dalam sebuah pengajian:

Kira2 dalam 20 tahun yang lalu, kami bertemu sendiri seorang lelaki menangis-nangis bagaikan kehilangan anak2 dan keluarga.

Jadi kami pun bertanya kepadanya…

"Apa yang membuatkan engkau menangis sebegini?"

Lelaki itu pun berkata:

"Sudah 3 hari aku tidak lihat Rasulullah saw."

Kemudian ditanya semula…

"Jadi, tiap-tiap hari engkau akan mimpi Rasulullah s.a.w?!"

Beliau pun berkata: "Setiap hari Rasulullah s.a.w hadir dalam mimpi aku. Setiap hari aku akan berselawat sebanyak 12,000 kali tapi sejak dari hari yang aku tidak mimpi Rasulullah, aku menambahnya hingga 15,000 kali."

Ya Allah… Bagaimana mereka boleh berselawat hingga mencapai ratusan ribu dalam sehari??? Lalainya aku dalam mengingatinya…

Amat menyedihkan lagi…

Bila disebut Rasulullah s.a.w, sama sekali tidak menggerakkan hati dan mulut kita pun untuk menyambut sebutan itu dengan selawat. Kedekutnya KITA! Kita fikir menyebutnya seperti menyebut orang lain.

No comments:

Post a Comment