Wednesday 4 April 2012

✿ Cemburu


Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang telah berani memilih walau perit..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang tetap istiqamah walau tak mudah..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang teguh walau tergopoh..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang memiliki cintaNya walau teraniaya..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang tetap berjuang walau tak selalu dalam kesenangan..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang terus bergerak walau waktu selalu mendesak..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang tetap bersabar dan istiqamah
Walau orang-orang disekelilingnya memusuhi dan menghinanya..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang tetap ikhlas, 
Walau tenaga, fikiran, dan jiwanya terancam..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang selalu bertasbih
Walau godaan dunia makin menggoda dan menghampirinya..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang dengan penuh tekad berteriak: 
Nahnu du'at qobla kulli syai'in..

Aku cemburu, 
Cemburu pada mereka yang ketika ditanya "man anshari ilallah??" 
Dan dengan lantangnya menjawab "nahnu ansharullah"

Aku cemburu padamu,
Wahai para dakwah yang membaktikan diri hanya pada Allah Azza Wajalla.. 

Aku doakan semoga kalian wahai " Anshorullah" 
Tetap istiqamah dijalanNya 
Dan semoga keberkatan dan rahmat Allah senantiasa tercurah untuk kalian..
Amin Ya Rabb

No comments:

Post a Comment